Tuesday, July 27, 2010

Aku Ingin Pulang

Dah lama ditimbang2 kemungkinan saya akan pulang ke Malaysia.
Fikir2kan suasana aidilfitri di jordan sebagaimana yang dah dilalui tahun lalu.
Namun pasti jauh berbeza.
Tahun ini, mungkin tiada sahabat2 yang menjadi teman gelak ketawa.
Mereka semua pulang.
Tiada ibu ayah di sisi,mereka lah pengubat hati.
Tapi tahun ini,bakal mencatatkan sesuatu yang berlainan.
Entah siapa yang tahu.

Namun lebih besar manfaatnya jika saya berada di sini sahaja.
Satu perkara yang saya takuti tidak akan saya perolehi jika pulang ke Malaysia.
Bimbang dan gelisah dengan kemungkinan itu,saya bulatkan nekad untuk lepaskan sahaja niat di hati untuk pulang.Biar hilang begitu sahaja.
Pasti ada hikmah dan rezeki untuk pulang lain kali.

Ramai yang menggeleng kurang faham dengan keputusan saya.
Ramai juga yang mengajak pulang bersama.
Ramai yang asyik bertanyakan alasan saya untuk tidak pulang.
Ramai yang sound saya kata jangan kedekut sangat(ni yang paling dasyat.tak supportive langsung)..huhu

Kedekut?Mana ada. saya pemurah (ye tak?) :P
Alasan?Saya juga kurang pasti.Dan kerana itu hati berbolak balik.
Tapi InsyaALLAH ini yang terbaik.

Tapi rindu juga kat femili.ayo.pening.
Moga2 mak n abah doakan anak nya yang dah tinggal sorang2 kat negara orang ni.

Kaklong dah abis.tinggal saya je 4 taun lagi.(lamenye...)
Tapi saya perlu habiskan 4 tahun dengan satu kejayaan akhirat yang kekal.perlu.
Moga Allah redhai dan berkati.

Segala usaha adalah dengan izin Allah.
Dan segala natijah usaha juga adalah dari Allah.
Lemah sungguh kita.
Tapi bahagia juga.
Kerana hidup bersama Allah tidak akan mengecewakan.

Jika ni3mat dikurnia,lantas disyukuri terus ditambah oleh Nya.
Jika musibah menimpa,lantas bersabar terus diampuni dan dijanji syurga.
Bahagia~
Allah Maha Penyayang.Maha.

p/s:duk jordan takde kueh raya. itu juga ujian.

11 comments:

  1. :).

    wawa tahu antare sbbnye!
    takpe2.
    taon depan balek ye.

    ReplyDelete
  2. aik?wa tau eh?ape dia wa?gtau la kt ana.

    ReplyDelete
  3. peminat tim sejatiJuly 27, 2010 at 11:45 PM

    timooh!

    siapa bilang kami tak faham?

    takpe lah. nnt aku pesan kat shena suruh bawak balik kuih raye byk2. khas utk kau ok?

    insyaAllah pengorbanan yang besar ada ganjaran yang besar kan?

    be strong!

    ReplyDelete
  4. apesal shena yg bwk?ak nak bib yg bwk kueh raya..
    sob3..

    ReplyDelete
  5. eh,eh apesal aku terlibat.
    sorry tim,hanya minyak yu yee je ak mampu.overload baju kurung maaa...

    ReplyDelete
  6. :)
    wawa tahu tim!
    insyaAllah. itu yg terbaik.
    jage rumah kite.
    nnt buat open house ajk adik2 datang. haha

    jgn bimbang kuih raye wawa bawak.

    walopn hati wawa mcm xnk balik plak skrg.
    tp.
    kena balik. sbb~~~~.

    ReplyDelete
  7. pejam celik dah setahun,
    kejaaap sgt
    even bila susah rasa "bilala nk habis nih~"

    ps: tim pemuraaaah sgt.haha

    ReplyDelete
  8. I 100% sapot u Tam... Personally, I didn't agree 1st yr gone back to Malaysia on their very FIRST year. But then seniors should stay back, for SPB. There're some senior canceled their due to little numbers of people staying back here. Cuz they are SENIOR. How kind they are...

    1st year, actually rindu tu apelah sangat... Tak rasa trill menangis depan skype sebab dah dah 2 tahun xjupe

    Good decision Tam! Allah bless~

    ReplyDelete
  9. KAJIAN SEMASA MENGENAI PERKEMBANGAN WAHABBI DI MALAYSIA, SILA GOOGLE TAJUK-TAJUK SEPERTI DI BAWAH INI:-

    (a) SIFAT 20 - http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
    (b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    (c) Jom Kenali Dr Maza & Co
    (d) Ahlul Bait Yang Dicerca
    (e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    (f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
    (g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah
    (h) TAJUK KHAS - BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA ASWJ

    FAKEH KHALIFAH SAKA

    ReplyDelete
  10. salam..
    xpe, temankan akak raye kt cni eh..
    awak wat open house (akak ader dawam), nnt akak datang enshalla.. :P

    ReplyDelete
  11. tim..

    ko tak kdekot..

    ko blanje qatayef
    [ngeh2]

    9t kite cari mnde n*nj*
    tu skali eh??

    ReplyDelete