Wednesday, April 20, 2011

The Finishing Line

Modal tasmi3 dah nak habis.

Petanda tak baik ni.

Momentum semakin slow lah maknanya.

Takpe,teruskan berlari.(Jangan berlari setempat)

"Maka MahaTinggi Allah,Raja yang sebenar-benarnya.Dan janganlah engkau (Muhammad)tergesa-gesa dengan Al-Quran sebelum selesai diwahyukan kepadamu,dan katakanlah, "Ya Tuhan, tambahkanlah ilmu kepada ku" "Taha:114

Apa yang termampu lah.

**************
Gen 6 punya sistem memang mantap. Kena ulang satu juzu',tak boleh salah lebih dari 3 , baru boleh naik juzu' seterusnya. Barulah mashi sikit. MashaALLAH. Kami senior2 gen 5 ni memang kagum dengan semangat juhud kalian.Kalau kami lah, entah2 bila lah nak naik juzu' kalau tak boleh salah lebih 3.(Bersyukur.)

Gen 5 pulak baru je bermula, kena ulang 5 mukasurat yang lama sebelum tasmi3 yang baru. Itupun kami dah bising2 sebab susah. Itulah, asyik nak main je,nak senang lenang je. Tapi kemanisan nya, kita akan rasa nanti, saat al-quran itu kita pegang(Ameen ya ALLAH).
Nasib baik(ke nasib buruk) kakbi memahami kami dan memberi kelonggaran, tak buat macam gen 6 tu. Kalau tak, kelas tasmi3 pun senyap sunyi aje agaknya, takde orang yang nak tasmi3.
Boleh pecut!Tinggal kita je nak ke tak.

3la kulli hal, Alhamdulillah lah.
Apa yang Allah letakkan kita di dalamnya, situasi yang Allah biarkan kita menghadapinya, bukan saja2. Pasti itu yang terbaik untuk setiap kita. Jadi, yakin jelah. =)

Ini yang kena ulang 5 page ni pun, berpeluh keringat juga nak mengulang. Semua orang bising,mengadu kata susah. Saya pun sama jugak. Memang susah, tapi seronok lah bila yakin sikit dengan hafazan sebelum ini. Kalau tak,lepas tasmi3 terus je tinggal macam tu. Tak ulang2 dah.(isk3..)

Ok, selamat lah semuanya. bibot ajak belajar baca kitab.niat tu ada, tinggal usaha je.

1 comment:

  1. tp sebelom bace kitab kene beli kamus dlu tim. vocab aku tak mcam kau.

    ReplyDelete