Thursday, March 31, 2011

Rapuh.

Keluh.


"salam.kakbi,nak tasmi3 harini boleh?"


"Wsalam. Ya Allah. Akhirnya Allah dengar rintihan hati kte. :'(

ahlen ya ghaliyah. wonder jgak,igt tim dah tak nak tasmi3 kat kte. Kat mana skrg? Bila nak tasmi3?"


....................


Jarang sekali saya tak menyedari.

Pasti ada silap.

Ya Allah,

Kembalikan rasa dalam diri.

Rapuh sungguh.

Hanya Kau yang memahami.


Az-zumar:53-56


"Katakanlah:Wahai hamba-hamba Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri! Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah.Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sungguh, Dia Maha Pengampun, lagi Maha Penyayang."


"Dan kembalilah kamu pada TuhanMu,dan berserahlah diri padaNya sebelum datang azab kepadamu ,kemudian kamu tidak dapat ditolong."


"Dan ikutilah sebaik-baik apa yang telah diturunkan kepada mu (Al-Quran) dari Tuhanmu sebelum datang azab kepada mu secara mendadak,sedang kamu tidak menyedarinya."


"Agar jangan ada orang yang mengatakan"Alangkah besarnya penyesalanku atas kelalaianku (dalam menunaikan kewajipan) terhadap Allah dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang memperolokkan (agama Allah)"


Al-fathir:32


Kemudian kitab itu Kami wariskan kepada orang-orang yang Kami pilih di antara hamba-hamba Kami,lalu di antara mereka ada yang menzalimi diri sendiri,ada yang pertengahan,dan ada (pula) yang lebih dahulu berbuat kebaikan dengan izin Allah. Yang demikian itu adalah kurniaan yang besar.


Get a grip to yourself. A strong one.


.Syukran kakbi.

No comments:

Post a Comment